Daar gaan we weer maar wel weer heel anders....

28 juni 2021 - Kijkduin, Nederland

Eindelijk gaan we weer op pad en nu dus op de fiets! En wat voor een fiets, een fiets van Nederlands fabricaat; Santos. Het is een echte vakantiefiets waarop we veel bagage kunnen meenemen. Een tent, slaapzakken, slaapmatras, stoeltjes, reserve onderdelen en daarnaast natuurlijk ook nog een beetje kleding. En we hebben na lang wikken en wegen besloten dat we ondersteuning wilden en hebben voor een Pendix gekozen. Deze oplossing betekent dat we net zo licht fietsen wanneer de accu leeg is als wanneer hij uit staat. De ondersteuning zullen we zeker nodig hebben in de bergen.

onze fietsonze fietsen

Hoe lang gaan we fietsen? We hebben 2 maanden.

Waar gaan we heen fietsen? We pakken de uitgestippelde route "de groene weg" naar de Middellandse zee en deze gaat grofweg van Maastricht naar Nice. Dan is het de bedoeling om via Monaco Italië in te gaan. En hoever we komen hangt af van het weer, onze benen en de kilometers. Want we willen ook weer terug fietsen. We denken zelf aan 4000 kilometers in deze 2 maanden te gaan fietsen. Maar ja, "ik heb het nog nooit gedaan dus ik denk dat ik het wel kan" is een uitdrukking van Pipi Langkous en momenteel onze lijfspreuk. Het is best rete-spannend.

Wanneer gaan we weg? Vrijdag 2 juli 2021. Dan fietsen we ons huis uit op weg naar nieuwe avonturen. Reizen jullie weer mee?

1. Jos:
    29 juni 2021
    Hartstikke gaaf !!! Heel veel fietsplezier, jullie kunnen het !!! Ik zie de reisverhalen graag tegemoet .
  2. Ron en Eveline:
    Dank je Jos, we gaan het weer beleven 😉
  3. Monique Molenaar:
    Stoer! Veel plezier
  4. Ron en Eveline:
    3 juli 2021
    Dank je Monique, het klinkt stoer maar nu zal blijken hoe stoer we zijn 😅
  5. Esther B.:
    29 juni 2021
    Sportief joh, voor jullie en goede reis en veel plezier!!!
  6. Ron en Eveline:
    3 juli 2021
    Dank je Esther en Robbie voor het meereizen!
  7. Annemieke:
    Ha lieve Eef en Ron,

Natuurlijk reizen wij weer graag met jullie mee!!

Veel plezier! Liefs, Marcel en Annemieke
  8. Ron en Eveline:
    3 juli 2021
    Leuk Annemiek en Marcel voor het meereizen! Jullie ook veel reisavonturen gewenst!
  9. Frans:
    29 juni 2021
    Hoi, wat gaaf. Wens jullie een prachtige ervaring! Mijn Santos staat nu in de service voor ook een lekker tochtje. Maar ik pak het wat kleiner aan. ;-) !
    Va piano va sano. Auguri Frans en Nicoline.
  10. Ron en Eveline:
    3 juli 2021
    Allemaal jouw schuld Frans! Kost ons veel geld Ron die verliefd werd op jouw Santos fiets!!! 🤪😂
  11. Hans van proosdij:
    29 juni 2021
    leuk, dat jullie gaan doen waar anderen van dromen. In het spoort van Ilja Leonard Pfeiffer. Maar wel met een paar super fietsen.
  12. Ron en Eveline:
    Ja de wijnroute hopen we tevens te doen Hans 🍷
  13. Ron en Eveline:
    29 juli 2021
    Ben een paar dagen geleden in dit boek begonnen, wat een leuke tocht op zulke oude gevallen. Enig.
  14. Rieneke van Proosdij:
    29 juni 2021
    Wat een avontuur weer Ron en Eef. Wat jammer dat we niet eerder van jullie plan wisten. Want jullie fietsen echt langs ons huisje in Italië. Dan hadden òf wij onze plannen veranderd zodat wij jullie daar konden ontvangen òf het huisje voor jullie vrij gehouden. Nu is het helaas voor lange tijd verhuurd. Maar wat in het vat zit verzuurt niet..... Zet m op jullie. En wij gaan genieten van jullie reisverslagen. Buon viaggio!
  15. Ron en Eveline:
    3 juli 2021
    Tja Rien, we hebben zo vaak de route moeten aanpassen en pas 2 weken geleden dit besloten. Jammer, we hadden er stiekem op gehoopt dat jullie in jullie leuke huisje zouden zitten. Dan een andere keer graag!
  16. Rene:
    29 juni 2021
    Mooi! Even doortrappen en je zit in Bodrum! En daar als beloning een weekje zeilen? Welkom!
  17. Ron en Eveline:
    3 juli 2021
    Oohhhh dat klinkt ook erg aantrekkelijk! We hebben meerdere routes bedacht in aanloop tot deze reis en 1 ervan is zeker door Tutkije. Maar nu het “maar” 8 weken is geworden moesten we skippen, maar het klinkt als muziek in de oren!! Wow op een van jullie boten mee zeilen!
  18. Hélène:
    29 juni 2021
    Wat een mooie en sportieve onderneming. Ik wens jullie een fijne fietsvakantie toe. Ben benieuwd naar jullie reisverhalen.

Groetjes Hélène
  19. Ron en Eveline:
    3 juli 2021
    Dank je Helene! We gaan het zien hoe het gaat ;)
  20. Zjak:
    Wat gaaf lieve allebei! Joie de Vivre à velo😉
    Heel veel plezier en mooie avonturen toegewenst!
    Liefs, Zjak
  21. Ron en Eveline:
    Lieve Zak, dank je voor je lieve wens! Knufff
  22. Janneke ‘t Hart-de Leeuw:
    29 juni 2021
    Wat leuk zeg! Ik dacht deze week nog aan jullie. Een fijne reis gewenst en ga vooral genieten. 🚲
  23. Ron en Eveline:
    3 juli 2021
    Nou blijf maar aan ons denken, dan komt het vast goed met de avonturen. We gaan zeker genieten van wat er op ons pad komt. Zo leuk Janneke dat je weer mee reist!
  24. Sandra:
    29 juni 2021
    Het wordt vast en zeker een bijzonder nieuw avontuur. Nieuwe ontmoetingen, nieuwe ervaringen. Heel erg gaaf! En leuk dat we aan de zijlijn weer een beetje mee mogen reizen.
    Veel succes en plezier!
  25. Ron en Eveline:
    3 juli 2021
    Dank je Sandra! Weer wat anders dan met de basecamp. Was ook zo leuk om elkaar tegen te komen! Zijn ook benieuwd naar jullie belevenissen. Houden contact!
  26. Anne-Door de Jong:
    29 juni 2021
    Zeker, wil ik weer weer meer reizen. Avontuurlijke stel zijn jullie!
  27. Ron en Eveline:
    3 juli 2021
    Leuk Anne-Door dat je als trouwe volger ons blijft volgen 😉
  28. Mieke:
    30 juni 2021
    Hi Eef en Ron,
    Super stoer en super sportief ! Wat een uitdaging ! Geniet ervan ! We reizen graag middels jullie verhalen mee !
    lieve groet, Hans en Mieke
  29. Ron en Eveline:
    3 juli 2021
    Dank je Mieke en Hans! Jullie vast ook weer leuke zeil verhalen! Kunnen we jullie volgen?
  30. Alex:
    1 juli 2021
    ik duim voor zon en windje mee voor jullie. Heb het goed samen. Kus, Rits en Alexx
  31. Ron en Eveline:
    3 juli 2021
    Haha kunnen beiden gebruiken dank je lieve vrienden X
  32. Cynthia Treebusch:
    4 juli 2021
    Wat leuk! Heel veel succes, ik kijk weer uit naar jullie reisverhalen!
  33. Ron en Eveline:
    9 juli 2021
    Wat leuk Cynthia! Alweer goed met je?
  34. Anoushka van zijl:
    4 juli 2021
    Wat super leuk dat jullie weer op pad gaan! Ik blijf jullie volgen. x
  35. Ron en Eveline:
    9 juli 2021
    Gezellig Anoushka dat je ons volgt! Hoop dat alles goed gaat met je!! X
  36. Tejo Hagen:
    12 juli 2021
    Jaloersmakend jullie actieve plannen. We gaan jullie volgen hoor
  37. Marijke:
    13 juli 2021
    Wat een prachtig avontuur beleven jullie!
    Echt gaaf om zo met jullie mee te kunnen reizen!!! Geniet
  38. Lucia:
    15 juli 2021
    Héé lieve buurtjes, heel veel fietsgenot met jullie super mooie, nieuwe fietsen. Dat jullie weer prachtige ervaringen mogen opdoen tijdens deze reis en genieten van al wat op jullie pad komt. We gaan jullie weer volgen!!! Liefs, Ton en Lucia
  39. Leo van Rutten:
    16 augustus 2021
    Dankzij Hanneke jullie reis verhalen weer gevonden. Ik loop een beetje achter met lezen (16 augustus) maar dat komt vast goed. Veel plezier alsnog...
  40. Ron en Eveline:
    17 augustus 2021
    Ah fijn Leo, je bent een trouwe lezer en ik miste je al. Jij was degene die het zetje gaf om de fietsen te kopen 😉