"Home is where the heart is"

27 maart 2020 - Kijkduin, Nederland

Ons hart heeft de afgelopen 8 maanden op heel wat mooie, bijzondere, gekke en mindere plekken gelegen.  Op dit moment is het toch echt in Nederland en specifieker in Kijkduin, Den Haag. Onze huurders hebben we ergens anders kunnen onderbrengen. Het is mooi weer wanneer we ons thuisland binnenrijden, het voelt heerlijk zo'n warme omhelzing.

IMG_8052IMG_8058

Twee dagen geleden wanneer we naar de ferry willen rijden zien we dat we een lekke band hebben. De eerste na ruim 23.000 km! Gelukkig gebeurt het nu en niet tijdens de lange rijdagen op weg naar de grens. We waren heel vroeg opgestaan en hadden nog alle tijd om de veerboot te halen. De krik laat ons echter in de steek, we lenen er één bij een vrachtwagen en samen klaren we deze klus in iets meer dan een uur.

IMG_8011

Als eerste staan we bij de ferry en ongeveer als laatste mogen wij de boot op en zijn pas echt gerust wanneer we de Basecamp  op het dek parkeren . Op de boot hebben we een prima hut en brengen hier toch de meeste tijd door. In de eetzaal krijgen we een tafel wel heel afgezonderd, alsof alleen wij heel besmettelijk zijn.

Eetzaal, wij zijn helemaal apart gezet!De Ferry van Helsinki naar TravemundeIMG_8016IMG_8014

We hebben 29 uur om al het nieuws te volgen en mochten we nog ergens enige twijfels hebben gehad, dan bevestigen de nieuwsberichten dat we de goede keuze hebben gemaakt. Het aantal besmettingen in Rusland is verviervoudigd en het luchtruim is volledig afgesloten. De restaurants, de campings en de musea zijn gesloten. Het Duitse stel dat nog achterbleef in Rusland wil nu ook het land uit. We hopen dat ze de grens overkomen. Het is hartverwarmend om te lezen hoe reizigers op alle mogelijke manieren worden geholpen. Er komt echt iets goeds uit deze ellende.

IMG_8023

Wanneer we om 21.30 uur in de haven van Travenmünde de boot afrijden verwachten we nog wel ergens controle, maar niets van dit al. Er rijden opvallend veel vrachtwagens, het is ook extreem druk op de parkeerplaatsen en bij benzinestations. Na een paar plekken tevergeefs te zijn opgereden vinden we een plek voor de nacht, het is al 2.00 uur. Vandaag vertrekken we weer vroeg en tegen onze verwachting in is het erg druk op de snelwegen. Naast de vele vrachtwagens ook veel busjes en personenauto's .

Lieve vrienden, familie, (ex)collega's, mensen die we onderweg tegen zijn gekomen, bedankt voor het meeleven, -reizen, -voelen, -beleven. Wat was het leuk om zoveel respons te krijgen op onze verhalen; "geluk vermenigvuldigt wanneer je het deelt". Wist niet dat ik het zo leuk zou vinden om te schrijven. En de eerste verhalen publiceren vond ik best wel spannend. Is het niet te lang, te saai, te informatief, te.... maar er is zo leuk op gereageerd. Dank.

Heel veel sterkte met deze crisis waar we allemaal op de hele wereld op welke wijze dan ook door getroffen worden. Blijf gezond en zorg goed voor jezelf en elkaar (op afstand).

Mooi gedicht wat precies uitdrukt onze situatie voor nu:

95935d3c-6821-4a4b-a634-cc8e8f09155c

Hou de nieuwsbrief in de gaten, (check spam) we komen terug wanneer de wereld weer klaar is om elkaar te omhelzen en plannen te maken.

Ken je die mop van die twee die naar Japan gingen.............?

instagram: flinkontour

mail: [email protected]

1. Henny en wim:
    27 maart 2020
    Welkom thuis, fijn dat jullie veilig terug zijn !
  2. Ron en Eveline:
    28 maart 2020
    Bedankt! Wij zijn gezien de omstandigheden ook blij thuis te zijn.
  3. Cynthia Treebusch:
    27 maart 2020
    Welkom thuis! Fijn dat het is gelukt!
  4. Ron en Eveline:
    Dank je Cynthia!
  5. Mieke:
    Lieve Eveline en Ron,
    Welkom ,tijdens de pauze van jullie reis, in NL ... even op adem komen...knuffelen met dierbaren op gepaste afstand... en dan weer verder. Lieve groet 🙏
  6. Ron en Eveline:
    28 maart 2020
    Lieve groeten terug voor jullie!
  7. Peter Witteman:
    27 maart 2020
    Lieve mensen. Welkom thuis.
  8. Ron en Eveline:
    Dank! Liefs van ons
  9. Rieneke van Proosdij:
    27 maart 2020
    Zo blij dat jullie veilig terug zijn!
  10. Ron en Eveline:
    Dank je lieve Rien!
  11. Tejo Hagen:
    27 maart 2020
    Een pak van ons hart, weer veilig thuis gekomen. Moe van alle avonturen. Zo fijn om jullie gevolgd te hebben. We denken nog vaak aan onze ontmoeting in Litouwen.
    Veel napret gewenst en bedankt voor jullie verslagen.
  12. Ron en Eveline:
    28 maart 2020
    Zo leuk, we hebben elkaar maar kort ontmoet in Litouwen en jullie hebben ons sindsdien trouw gevolgd. Bedankt!
  13. Judith:
    27 maart 2020
    Fijn dat jullie weer veilig en gezond terug zijn!
    En ja....ik ken de mop.
    Helaas werkelijkheid voor jullie.
    Maar Japan wacht geduldig en jullie ook!
    Bedankt voor het toeteren.
    Ik heb ‘t gehoord!!!
  14. Ron en Eveline:
    28 maart 2020
    Dank je Juut! Liefs voor jullie.
  15. Lucien Cammelot:
    27 maart 2020
    Welkom thuis en wat bijzonder om jullie de afgelopen 8 maanden zo te kunnen volgen! Heb niet altijd gereageerd maar wel alles gelezen! Veel plezier in NL hopelijk krijgt jullie reis spoedig en vervolg als deze ellende weer over is!
  16. Ron en Eveline:
    28 maart 2020
    Dank je Lucien voor het volgen!
  17. Ron en Eveline:
    9 april 2020
    Hoi Luc, Dank je wel. laten we hopen dat deze ellende snel voorbij is. Wij gaan ons bezinnen op de volgende stappen.......
  18. Janneke ‘t Hart-de Leeuw:
    27 maart 2020
    Fijn, dat jullie letterlijk in de buurt zijn. Voor nu de beste plek. Heel hartelijk dank, dat ik via jullie prachtige verhalen en foto's mee mocht reizen. En ....voor jou Eveline niet leuk, maar ook heel bijzonder, dat we op afstand dieettips konden uitwisselen.
    Tip: Ik vind AH fijn winkelen ivm dieet en denk aan reformzaak van Leeuwen in de Loosduinse Hoofdstraat.

Nu eerst bijkomen en hopelijk ook ontzettend nagenieten van de laatste 8 maanden. 💌
  19. Ron en Eveline:
    28 maart 2020
    Dank je Janneke voor het volgen en voor je tips!
  20. Esther Barendse:
    Home sweet home
    Veilig thuis ....TOP
    Liefs xx
  21. Ron en Eveline:
    28 maart 2020
    Ja heerlijk om thuis te zijn in deze omstandigheden. Liefs terug X
  22. Hélène:
    28 maart 2020
    Wat fijn dat het jullie gelukt is om thuis te komen. Hartelijk bedankt voor de mooie interessante verhalen. Ik heb dankzij jullie veel geleerd over de landen en hun gewoontes. Hoop dat jullie over een poos weer gaan genieten met jullie Camper.
  23. Ron en Eveline:
    28 maart 2020
    Dank je wel voor het volgen. Helaas voor jullie gaan jullie leuke plannen nu ook niet door. Op naar betere tijden weer.
  24. Siebrand:
    28 maart 2020
    welkom weer thuis!!!!tot gauw
  25. Ron en Eveline:
    Dank je Siebrand!
  26. Siebrand:
    28 maart 2020
    Fijn dat jullie veilig thuis zijn gekomen! Heb genoten van jullie reisverhalen.
    Dank daarvoor ,AnneDoor
  27. Ron en Eveline:
    28 maart 2020
    Dank je AnneDoor voor het volgen!
  28. J drenth:
    28 maart 2020
    Lieve Evelien en Ron, Wat fijn te horen dat jullie goed zijn thuis gekomen. Heel jammer dat jullie wereldreis nu is afgebroken, maar een goede beslissing in deze situatie. Ik was maar net begonnen jullie reisblog te lezen, toen ik las dat jullie besloten hadden om z.s.m. terug te reizen. Ik wens jullie heel veel liefde en gezondheid met jullie dierbaren en tot horens. Liefs van Joke en Paul in Portugal
  29. Ron en Eveline:
    28 maart 2020
    Tja Joke, raar einde voor nu. Zitten jullie goed in Portugal? Veel gezondheid voor jullie
  30. Ineke Leeuwenhoek:
    28 maart 2020
    Welkom thuis van jullie avontuur lieverds dikke cyberzoenen
  31. Ron en Eveline:
    28 maart 2020
    Dank je lieve Ineke, zoen via de ether terug
  32. Anoushka van zijl:
    28 maart 2020
    Wat fijn dat jullie weer veilig thuis zijn!
  33. Ron en Eveline:
    28 maart 2020
    Dank je Anouska voor het meeleven!
  34. Jappie de belg op zijn kleine rode motor:
    <3 eind goed al goed
  35. Ron en Eveline:
    Zo is dat Jappie!!!!
  36. Eric en Nathalie:
    29 maart 2020
    Goede beslissing hebben jullie genomen......fantastisch wat jullie al hebben beleefd, we hebben alles opgevolgd........wanneer jullie terug op reis gaan, gaan we het zeker terug opvolgen......de Iveco heeft
    zn best gedaan, een tour waar menig camperaar jalours op zal zijn.....grote respect voor jullie, en we hopen dat we elkaar onderweg nog eens gaan tegenkomen.......mss met de kayak haha.....groetjes van ons......Eric en [email protected]
  37. Rob de Jong:
    2 april 2020
    Veilig thuis, gelukkig! Wat een mooi avontuur hebben jullie achter de rug. En de spelen van Tokyo zijn nu in 2021😀
  38. Ron en Eveline:
    9 april 2020
    Dank je Rob, ja we hebben mooie 8 maanden gehad. Helaas nu (wellicht tijdelijk) even "on hold" en 2021 is nog ver weg. Dus wellicht toch weer die kant op.
  39. Leo van Rutten:
    3 april 2020
    Fijn dat jullie weer hier zijn. Hoop je de komende tijd, als dit achter de rug is, weer even te spreken. Dikke knuffel voor jullie beiden! Leo
  40. Ron en Eveline:
    9 april 2020
    Dank je wel Leo, hoop dat alles goed met jou en je partner gaat! Het zou zeker leuk zijn om elkaar te spreken. Knuf terug X
  41. Hanneke:
    5 april 2020
    Ha Eef, goed om te lezen dat jullie safe thuis zijn. Na onze laatste appjes werd ik echt wat ongerust! En wat in het vat zit.......
    liefs 🥰🥰🥰
  42. Ron en Eveline:
    9 april 2020
    Ja Han, had toen we elkaar appte nog echt het idee om naar Mongolië of Vladivostok te reizen. Maar beter dat we toch zijn afgeslagen richting huis. Het is fijn om thuis te zijn. Liefs ook aan Frank XXX
  43. Lianna:
    8 mei 2020
    Ha Rob en Eveline,
    Thuis in coronatijdperk, Wat fijn te lezen dat jullie op dit moment in Nederland zijn. De verhalen met veel plezier gelezen en ik hoop echt dat jullie trip een vervolg gaat krijgen....al is het alleen maar om de avontuurlijke verhalen.
    Veel liefs voor jullie
    Lianna