Beroemd!

PERSBERICHT

Terug naar PERSBURO

8/2/2019

DE WERELD ROND MET EEN IVECO DAILY 50C CAMPER

Ron en Eveline Flink gaan UNSTOPPABLE drie jaar lang de wereld rond met een IVECO Daily 50C Camper. Vol passie en met een ongekend gevoel van vrijheid vertrekken ze op woensdag 7 augustus 2019 op hun reis. Dit unieke verhaal begint in Den Haag en gaat verder via Europa, Azië, Noord- en Zuid-Amerika. Het doel is om met prachtige foto's en herinneringen na drie jaar gezond op de boot te stappen in Uruguay die hen samen met de camper weer terugbrengt naar Antwerpen. Telkens is de eindbestemming niet het doel, maar vooral de weg ernaar toe.

Het was een spontane ingeving, toen ze op een avond bedachten om drie jaar lang op reis te gaan. Toch zit er een logische gedachte achter. Eveline en Ron zijn allebei 58 jaar oud en kennen elkaar al 31 jaar. Ze zijn de gelukkige ouders van zoons van 23 en 26 jaar. De jongens hebben allebei een vriendin en zijn net als hun vader en moeder ondernemende types die houden van reizen. "We doen het ook bewust nu. Ik ben 58 en als we deze reis pas zouden maken als ik gepensioneerd ben, dan zijn we negen jaar verder en hebben we misschien al kleinkinderen. Ik denk dat het de beste periode van je leven is om zo'n lange reis te maken. Er is altijd een reden om het niet te doen, maar je moet zoeken naar redenen om iets wél te doen. Dat hebben wij ook gedaan", zo licht Eveline toe.

Het is niet belangrijk hoeveel geld je hebt, maar hoeveel je nodig hebt.
Eveline heeft altijd gewerkt als leerkracht en is inmiddels intern begeleider op een basisschool in Den Haag. Tevens is ze schoolmaatschappelijk werker op twee andere basisscholen. Ze werkt full time en doet haar werk met veel plezier. Ron heeft zijn hele werkzame leven in de financiële wereld gezeten. En dan voornamelijk bij verzekeringsmaatschappijen in de buitendienst. Hierdoor is het voor hem mogelijk om op zijn 61ste met pensioen te gaan. Ron legt vastberaden uit: "We hebben ons huis verkocht en van de overwaarde gaan we op pad. Het is niet belangrijk hoeveel geld je hebt, maar hoeveel je nodig hebt. Als je die insteek hebt, dan heb je niet zoveel nodig. Dan kun je snel rondkomen. Het geeft rust om niet veel nodig te hebben. We zijn van een groot naar klein huis gegaan en we leven nu drie jaar lang op 8m². Ondanks alles is het een fijne leefomgeving met voldoende comfort."

Holland Heinenken House
Er is een grove route vastgesteld, maar die kan altijd wijzigen. Ron vertelt over hun gedachte achter het plan: "Het tussendoel is om na een jaar de Olympische spelen in Tokyo, Japan te halen. Lukt dit niet, dan hebben we het blijkbaar ergens anders leuker gehad. Er zit bij ons geen haast bij. Mocht het wel haalbaar zijn, dan kijk ik hier nu al naar uit! Het lijkt mij geweldig om de IVECO-camper met Nederlands kenteken bij het Holland Heineken House neer te zetten. Ik zou al die gezichten wel willen zien. Dat lijkt mij prachtig!"

Uitdagingen aangaan
Het inmiddels 27 jaar getrouwde stel deinst nergens voor terug. Eveline: "Van hele spannende wegen tot hikes die we gaan doen, we zoeken graag de uitdaging op." Zo kijken ze er onder andere enorm naar uit om te rijden via de Pamir Highway. Dat zijn hele smalle wegen van 2,50 meter breed. Ron ziet geen problemen op de weg: "Onze camper is 2,20 meter, dus dat moet wel lukken. Als daar vrachtwagens kunnen komen, dan moet ons dat ook lukken! Dit is een van de mooiste wegen ter wereld en gaat langs de grens van Afghanistan."

Met comfort op reis
Een goede voorbereiding is het halve werk en daarom hebben ze beurzen voor overlanders bezocht. Uiteraard is er ook goed nagedacht bij de keuze voor het voertuig. Eveline en Ron vertellen hierover dat ze graag comfort willen bij de lange reis. "Ons huis op wielen is ooit al gebruikt voor een lange reis en volledig ingericht als camper, aangezien het eerst een koelwagen was. Wij konden er zo gebruik van maken. Onze actieradius is enorm groot, want we hebben 300 liter water, 180 liter diesel, jerrycans en zonnepanelen bij ons. We kunnen gaan en staan waar we willen. Zelfs stroom hebben we onbeperkt. Daarnaast hebben we ook genoeg opslagruimte, zodat we alles mee kunnen nemen. Met een veilig gevoel gaan we onze weg vervolgen. Met al 200.000 kilometer op de teller is de IVECO Daily 50C Camper nog lang niet afgeschreven. We kunnen er nog makkelijk hetzelfde aantal mee rijden. Inmiddels hebben we de camper drie jaar en kunnen we er mee lezen en schrijven." Vol vertrouwen en met het reizen in het bloed gaan Ron en Eveline aan de prachtige lange trip beginnen.

Flink on tour
Iedereen kan Ron en Eveline volgen bij hun reis rond de wereld via www.flinkontour.nl.

1. Anne-Door de Jong:
    4 augustus 2019
    Ik vind het helemaal geweldig !
    Wens jullie goede reis 👍🙏
  2. Ron en Eveline:
    5 augustus 2019
    Dank je wel!
  3. Nico:
    4 augustus 2019
    Een goede start!!! Want n goed begin is....
  4. Ron en Eveline:
    5 augustus 2019
    Dank!
  5. Marjolein Bakker:
    4 augustus 2019
    Leuk geschreven verhaal en brengt ons helemaal in de stemming om jullie te volgen (fysiek en mentaal).
    Jullie zijn hardstikke goed voorbereid en met jullie sterke werkpaard gaat het met z'n drietjes een mooie reis worden. X
  6. Cees:
    6 augustus 2019
    Carpe Diem luitjes; geniet en schrijf veel.
    Zal het met plezier lezen.
  7. Ron en Eveline:
    Dank je Cees!
  8. Ronald:
    7 augustus 2019
    Goeie reis. En avonturen beleef je nooit genoeg. Geniet ervan.
  9. Ron en Eveline:
    Wijze woorden!
  10. Lizelotte Kalma:
    9 augustus 2019
    Met lichte jaloezie, maar vooral heel veel plezier ga ik jullie stoere avontuur volgen. Heeel veeel geluk, lol en gezondheid onderweg!
  11. Ron en Eveline:
    13 augustus 2019
    Dank je Lizelotte, jij fijne vakantie!
  12. Hanneke:
    11 augustus 2019
    Heel veel plezier lieverds! Maak mooie herinneringen, ik zal ze met plezier lezen!
  13. Ron en Eveline:
    Dank je Han😘
  14. Nathalie en Eric van de haven met de kano... :) ;):
    12 augustus 2019
    Super... Ook wij gaan jullie volgen met heel veel plezier we kijken al uit naar jullie eerste verslag.... Vooral veel veilige en superleuke mobi kilometertjes gewenst van ons
  15. Ron en Eveline:
    13 augustus 2019
    Jaaaaa was een leuke dag toen, hebben jullie de kano nog?