Letland

19 mei 2019 - Den Haag, Thuis, Nederland

Een wereldreis, hoe begint zoiets nou? is een veel gestelde vraag.  Tja, een jaar of 4 geleden kwam Ron thuis van zijn werk en vertelde dat hij al met 61 jaar met pensioen kan en dat het dan ook wel leuk is om 3 jaar daarvoor al op reis te gaan. Ron wilde wel met een zeilboot de wereld rond, Eef de beste zeiler van hun beiden en dat zegt wel wat :-) ging toch eens even zoeken op blogs van andere wereldreizigers. En wat bleek, er bestonden mensen die met expeditie voertuigen de wereld rond gaan en die Overlanders worden genoemd. Het plan was geboren en de voorbereiding kon beginnen. De boot verkocht, de auto gekocht, het gezinshuis verkocht en een vakantiewoning gekocht. Het klinkt als ff maar dat was nog wel een heel verhuis. We hebben de laatste 2 zomervakanties gebruikt om naar Zweden en naar Spanje te reizen.  Nu komt de echte grote reis dichterbij en is het toch echt wel spannend. Ron heeft zijn baan al opgezegd, Eef werkt nog tot de laatste schooldag vrijdag 19 juli. Een blog willen we bijhouden en ook dat is iets wat we niet eerder gedaan hebben. De stijl zal zich vast gaan settelen, nu even uitproberen.

Wil je gemakkelijk op de hoogte blijven van onze belevenissen? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst!

Mooi uitzicht

1. Reislogger:
    19 mei 2019
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!
  2. Marjolein Bakker:
    5 juni 2019
    Lieve Eef en Ron, wat een avontuur. We kijken uit naar al jullie verhalen! Hebben jullie een tentatief reisschema zodat we alvast kunnen plannen om ‘langs’ te komen. Liefs
  3. Ron en Eveline:
    10 juni 2019
    Lieve Mar, heb ondertussen ons reisschema erop gezet. Kies maar uit wanneer en waar jullie langskomen!! Kus van je zus.
  4. Anne-Door de Jong:
    25 juli 2019
    hoi Ron en Eveline,
    Vandaag is volgens mij DE DAG van vertrek....Mooie reis toegewenst. En ..dank voor het leuke afscheidsfeestje waar ik was als ""voetbalvrouw"" van Siebrand